İletişim Dersi Sınavda Çıkabilecek Sorular
- Laswell'in İletişim Teorisi:
_Kim?(Kaynak)
_Neyi?(ileti-mesaj)
_Hangi yolla?(Kanal)
_Kime?(Hedef-Alıcı)
_Hangi etkiyle?(Etki) - Üç tür gürültü vardır:
*Fiziksel gürültü:Kanalda yer alan iletişim engelleridir.
*Nöro-Fizyolojik gürültü: Gönderici ya da alıcıdaki konuşma, görme veya işitme bozukluklarına bağlı olarak gelişen engellerdir.
* Psikolojik gürültü: Kaynak veya alıcıdaki psikolojik engellerdir.
ÖRNEK 1: Bir öğretmen sınıfta öğrencilere ders anlatmaktadır ve okulun bahçesinde yürütülen bir inşaat vardır. Dışarıdan gelen inşaat makinelerinin sesi sayesinde öğrenciler ,öğretmenin sesini ve vermeye çalıştığı dersi net bir şekilde duyamadıkları için tam mesajı algılayamamakta ve sınav zamanı istenen başarıyı verememektedirler. Dolayısı ile alınan dönüt iletilmeye çalışılan mesajı tam ve eksiksiz olarak vermemektedir. Bu olay fiziksel gürültüyle engellenen bir iletişim örneği oluşturur.
ÖRNEK 2: Yukarıdaki örnekten yola çıkalım.Bu sefer dışarıdaki inşaat gürültüsü yok ama öğrencilerden Ali’nin duyma kaybı var. Sınıf ders için ideal durumda ve öğretmen dersini çok iyi bir şekilde anlatıyor. Ali de çok başarılı ve zeki bir öğrencidir fakat başarısını etkileyen tek bir sebep vardır. O da kulağındaki duyma kaybı. İşte buradaki iletişimi engelleyen durum ise nöro-fizyolojik gürültü örneğini oluştur.
ÖRNEK 3: Bir sınıfta öğrenciler İngilizce dersine girmek için beklerken tam bu sırada bir haber alırlar: “Gelecek olan öğretmen , geçen yıl ki İngilizce öğretmeni ile ayni kişi! ” Zaman ilerler ders başlar. Sınıftaki öğrencilerin bu öğretmen ile yaşanmış kötü anıları vardır. Öğretmen dersi çok güzel vermektedir fakat sınıftaki öğrenciler derse kendilerini verememektedir sebebi ise bu öğretmenin bir önceki sene kendilerine söylediği kötü sözler ve hakaretlerdir. Öğrenciler psikolojik olarak yıkılmışlardır. Ders boyunca kafalarında hep bu kötü anılar vardır. Bu durum da psikolojik gürültüye bir örnek oluşturmaktadır. - Herbert Krugman'ın 3+ teorisi:
Herbert Krugman der ki, bir reklamın hatırlanması için tüketicinin o reklamı en az 3 kez görmüş olması gerekir. ilk iki maruz kalışında bu nedir ve ne işe yarar sorularını cevaplarken, ancak üçünü maruz kalışında kendisi için ne işe yarayacağını düşünmeye başlar.
3+ =tekrarı bildirir. - KAİTE Formülü:
>Kaynak analizi
>Araç analizi
>İçerik analizi
>Toplum analizi
>Etki analizi - İçeriklerine göre anket sorularının çeşitleri:
*Demografik sorular
*Olgusal sorular
*Tutum soruları
(Mesela soruda 4. bir şık verir, hangisi değildir der.) - Maslow Teorisi:
Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi - Medya planlaması nedir?Medya planlaması, "Bir ürün veya servise ait reklam mesajını, potansiyel tüketicilere iletmenin en iyi yolu nedir?" sorusuna yanıt bulmak için verilmiş bir dizi kararlar zinciridir.
- BDI (Brond Development Index) Marka Geliştirme İndeksi
CDI (Category Development Index) Kategori Geliştirme İndeksi
(%BDI ve % CDI hesaplamaları ve sonuçların karşılaştırılması alakalı sorular.)
5 yorum:
iletişim nedir? diye bir soruda var
Anket uygulamak için en az dört geçerli neden nedir?
anket soru içeriklerinasıl olmalıdır?
bilinçsel uyumsuzluk nedir?
shannon ve weaver'ın arasındaki farklar nelerdir?
Yorum Gönder