•Kitle iletişimi uzmanlaşmış
grupların geniş, heterojen ve farklılaşmış izleyicilere sembolik içerik yaymak
üzere teknolojik aygıtları (basın, radyo, film vs.) hizmete soktuğu kurum ve
tekniklerden meydana gelir (Janowitz)
•Kitle iletişiminde «gönderen», daima örgütlenmiş bir grubun parçası, çoğu kez de iletişimden başka işlevleri olan bir kurumun üyesidir.
•«Alıcı» daima bireydir, ancak
gönderen örgüt tarafından bazı genel özellikleri olan bir grup veya kolektiflik
olarak çoğu kez görülebilir.
•Kitle iletişiminde kanal, sosyal
ilişki, ifade aracı veya duyu organlarından meydana gelmez, büyük ölçekli
teknolojiye dayanan dağıtım aygıt ve sistemlerini içerir.
•Bu sistemlerin sosyal bir bileşkeni
halen vardır, çünkü yasa, gelenek ve beklentiye dayanırlar.
•Kitle iletişiminde gönderi eşsiz ve
geçici bir olgu değildir. Gönderiler çoğu kez oldukça karmaşık, kitlesel olarak
üretilen, sonsuza dek tekrarlanabilir sembolik bir yapıya sahiptirler.
0 yorum:
Yorum Gönder