23 Temmuz 2013 Salı

Google Drive, AdSense, AdWords, Analytics Servislerinin İşlevleri

Google Drive

Google Drive Google’ın bulutta dosyalarınızı saklamak için sağladığı 5GB’lık web alanıdır. Isteğe göre bu kapasite ek depolama alanı satın alınarak arttıtılabilir.
Google’ın 2012 yılında devreye aldığı bu servis sayesinde cihaz bağımsız, Internet bağlantısı olan ya da olmayan(offline özelliği) yerlerden dosyalarınıza ulaşıp görüntüleyebilir ve değişiklikler gerçekleştirebilirsiniz.

Yoğun e-mail ve dosya trafiği yaşadığımız son dönemde dosyalarınızı Google Drive servisi üzerinde tutarak mobil cihazlarınızdan, PCnizden ve laptopunuzdan bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ofisde bilgisayarınızda çalıştığınız bir dosyaya servis aracında akıllı telefonunuza yüklü uygulamasından ulaşıp görüntüleyebilir ve değişiklikler yapabilirsiniz. Sonrasında çalışma arkadaşlarınızdan geri bildirim almak için onlarla paylaşabilir ya da onların da yorumlarını eklemesi için davet edebilirsiniz!
Bu sistem ile her cihaz zaman ve mekan bağımsız olarak ofisiniz, çalışma alanınız haline geliyor!

Sıkça karşımıza çıkan bir sorun da e-mail ile gönderemeyeceğimiz bir dosyanın, resmin ya da videonun karşı tarafa ulaştırılmasıdır. Google Drive bu konuda da yardımcı oluyor. Dosya ya da dosyaları Google Drive’a web arabirimi ya da masa üstü uygulaması ile kolayca yükleme yapıp, karşıdaki kişiye paylaştırmak yeterli olacaktır.

Sunumunuzu yüklediğiniz laptopu evde unuttunuz; hiç sorun değil! Herhangi bir laptopdan ya da mobil cihazdan kolayca ulaşabilirsiniz. Örneğin yanınızda hiçbir cihaz yok. Eğer ortamda bir iPad var ise kolayca kendi hesabınıza bağlanıp dosyanıza ulaşabilirsiniz!

iPad’inizden sunum yapmak artık çok kolay! Kendinize e-mail atmanıza gerek yok; dosyalarınızı Google Drive’a yükledikten sonra gerek uygulaması, gerekse de web arabiliriminden kolayca ulaşıp, sunumunuza başlayabilirsiniz. Tercihinize göre Internet bağlantısı olmadan da bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Çalışma ortamlarına “dosyayı nereye kopyalamıştım?” derdine de deva olan Google Drive’ın gelişmiş arama özellikleriyle istediğiniz bilgiye ve dosyaya saniyeler içinde ulaşıp, istediğiniz kişilerle paylaşabilirsiniz.

Google Drive okul ortamlarında özellikle öğretmen-öğrenci dosya paylaşımlarında kullanılabileceği gibi aynı zamanda yönetimsel fonksiyonların da hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesine büyük katkı sağlayacaktır..
Kaynak:http://www.egitimdeteknoloji.com/


Google AdSense

Google Adsense,Google’nin en önemli hizmetlerinden biridir.Site sahipleri Google Adsense sayesinde sitelerinde Google Reklamlarını yayınlayabilir,hitine ve tıklanma oranına göre Google’dan parasını alabilir.
Şu iki servisi karıştırmayalım önce;
Google Adsense : Google’dan reklam alma
Google Adwords : Google’ye reklam verme
Kısacası buradan çıkardığımız sonuç Google Adsense yayıncıları,Google Adwords reklam verenlerinin reklamlarını yayınlarlar.Google Adsense yayıncıları Google’dan para alır,Google Adwords reklam verenleri hit karşılığında Google’ye para öderler.
Eğer bir web siteniz var,ve o siteden para kazanmak istiyorsanız hemen Google Adsense Sayfası‘na tıklayın.Yeni reklam yayıncıları alınmaya devam ediyor,ancak her site burada olacak diye bir kaide yok tabiki.Başvuru yaptığınız hesaplar Google Adsense editörleri tarafından incelenir,uygun bilgiler sonrası hesabınızı kabul ederler.Tabiki reddetme gibi bir durumda söz konusu.
Google Adsense’de çeşitli reklam seçenekleri vardır. Bu reklam seçeneklerine gelince ;
İçerik İçin AdSense
Burası en populer reklam seçeneğidir.Kullanıcıların bir çoğu reklamları buradan seçer.Bu bölümde gelişmiş seçenekler vardır.Örneğin tercihinize göre Görsel ya da Text reklam yayınlayabilirsiniz.Ya da ikisini aynı anda yayınlayabilirsiniz.Ayrıca Text reklamlar için kendinize özel reklam paletide hazırlayabilirsiniz.
Ayrıca buraya tıkladığınız zaman ‘Bağlantı birimi’ adında bir reklam seçeneği ile karşılaşacaksınız.Burası Google Adsense’nin açıklamasına göre sitenizle alakalı bağlantıları gösterir.Ziyaretci bu bağlantılara tıkladığı zaman içeriği birbirine yakın bir reklam menüsü ile karşılaşır.
Arama İçin Adsense
Bu reklam seçeneğinde bizzat Google’nin reklamını yapmış olursunuz.Sitenizin her hangi bir yerine Google Adsense’nin size bu reklam seçeneği ile ilgili kodu yayınladığınız zaman Google’ye özel bir palet oluşur sitenizde ve siteniz üzerinden ziyaretcilerinize küçük bir Google Arama Motoru oluşturursunuz.
Buradaki reklam seçeneğinin Google Adwords ile hiçbir alakası yoktur.Tamamen Google’nin kendi reklamıdır.Ve palet içerisinde ‘Google’ye Özel Arama’ yazısıyla karşılaşır ziyaretcileriniz.
Beslemeler İçin Adsense
Bu reklam seçeneği gayet basittir.Bir Adsense hesabınız var ise panelinizden de görebileceğiniz gibi bir ‘RSS’ iconu vardır.Bu da demek oluyor ki halk arasında ‘Sitenin basit arayüzü’ olarak bilinen RSS’lere reklam ekleyebilirsiniz.Pek yaygın olmayan bir reklam seçeneğidir.
Etki Alanı İçin Adsense
Google Adsense diyorki; Reklamları eklemek istediğiniz,kazanç elde etmek istediğiniz ve geliştirilmemiş bir özel alanınız var ise burası tam size göre.Burada basit bir kural vardır,sadece 1500 alan ekleyebilirsiniz.Alanlarınızı oluşturduktan sonra buradaki Reklam Yöneticisine ekliyoruz alanımızı ve kendimize özel reklamımızı hazırlıyoruz.
Google Adsense Kuralları
Google Adsense’nin en çok dikkat ettiği kural ‘Kullanıcıyı Reklamlara Teşvik Etme’dir.Örneğin reklamın yanında,üstünde ve ya altında ‘Lütfen Reklama Tıklayınız’ , ‘Reklama Tıklamazsanız Üyeliğiniz Aktif Olmaz’ , ‘Linkleri Görmek İçin Reklama Tıklayın’ gibisinden yazılar direkt Google Adsense’den ban sebebidir.
Geçersiz Tıklamalar : Google Adsense’nin altın kurallarından biriside budur.Reklam Yayıncısı,daha fazla kazanmak için bazı hilelere başvurabilir.Google Adsense bu hilelere kanmadığını defalarca göstermiştir ve hile yapanları sorgusuz banlamıştır.Amaç, kendileri ve Adwords yayıncısının parasını korumaktır.
Site İçeriği : Google Adsense, Mp3,VVarez,Adult gibi sitelere asla reklam vermez.Ancak adult sitelerin reklamını alır.En çokta burada eleştiri alır.
Reklam Yerleşimi : Google Adsense’nin yeni getirisi şudur ve bu sistem otomatik olarak devreye girer; bir sayfada 1 Arama İçin Adsense, 3 İçeriğe göre Adsense olmalıdır ve daha fazlası zaten kendiliğinden görünmez.
Google Adsense’nin en çok önemsediği kurallar bunlardır,ve bu kuralları
uyguladığınız taktirde bir sorun teşkil etmeyecektir.
Sitemde istemediğim reklamlar var,ya da Adult Reklamlar var bunun önüne nasıl geçerim ?
Gayet basittir.Google Adsense’nin reklam filtresi vardır ve istemediğiniz reklamları sitenizde göstermeyebilirsiniz.AdSense Kurulumu, Rekabetçi Reklam Filtresi seçeneğinden istemediğiniz reklam verenin URL’sini ekleyebilirsiniz ve bu değişiklikten 4-5 saat sonra istemediğiniz reklamlar bir daha sitenizde görünmez.
Neye göre kazanıyoruz ?
Her kelimenin kendisine göre bir değeri vardır.Google Adwords reklam verenleri kendi verdiği reklamların fiyatlarını da belirleme hakkına sahiptir.Türkçe içeriklerin pek kazandırmadığı açıkca bilinen bir gerçek.Bu yüzden Türk webmasterların İngilizce içerikli Web Sitesi kurmasının nedenlerinden biriside bu.
Birden fazla site ekleyebilir miyim ?
Evet eklerisiniz.AdSense Kurulumu > Kanallar sekmesinde sitelerinizi ekleyebilirsiniz.
Altın Kural ; ‘Doğru Adres Vermek ‘
Google Adsense kayıt sırasında sizden ev adresinizi isteyecektir.Burada yanlış bilgi verdiğiniz taktirde kazancınız elinize geçmeyecektir.Buradaki nedene gelince , Google Adsense hesap aktivitesi için evinize bir kart gönderecektir.Burada PIN kodu verilecektir ve bu PIN kodunu Banka Hesap Bilgileriyle birlikte eklediğiniz taktirde ödemeleriniz her ay gerçekleştirilecektir.
Sürekli kazanmanın ‘Tek Yolu’
Google Adsense diyorki dürüst olun,kural ihlali yapmadığınız sürece sürekli kazanırsınız.Ancak bilindiği üzere Google Adsense hiçbir zaman hakkını kimseye yedirmemiştir ve her zaman kurallarını katı bir şekilde uygulayıp haksız kazancı engellemiştir.
Kaynak:http://www.kankalar.net/

Google AdWords

Google’ın reklam ağı Google AdWords olarak adlandırılmaktadır. Google Adwords’ün işleyiş şekli tamamen reklam verenlerin sonsuz sayıda anahtar kelime arasından Google’da arama yapılırken kendileri ile en alakalı olabilecek sonuçları seçmeleri ile gerçekleşmektedir. Reklam veren, bir anahtar kelime için teklif verdiğinde, reklamları verilen teklife göre  arama motoru sonuç sayfasında yer alan organik sonuçların hemen üzerinde sarı renkli kutular içerisinde veya sayfanın sağ yanında çıkmaktadır.

Eğer reklam verenin reklamı sonuç sayfasında çıkarsa ve arama yapan kişi bu reklama tıklarsa, reklam verenin ana sayfasına ulaşır.  Bu durumda reklam veren tıklama başına anlaşılan teklif tutarınca ödeme yapar.  Reklam veren sayfada gözükmek için ücret ödememekte ancak ziyaretçi reklamlarına tıklayarak ana sayfalarına trafik olduğunda ücretlendirilmektedir.

Kelime için verilecek ücret tutarı aynı anahtar kelime için diğer firmaların vereceği fiyat tekliflerine göre belirlenmektedir. Ayrıca seçilen anahtar kelimenin Google ağında yaralan sonuçlarla ne kadar alakalı olduğu da sonucu etkilemektedir. Google AdWords sistemi internet pazarlaması yapanlar, iş sahipleri ve reklam verenler için gayet başarılı sonuçlar vermektedir. Yüksek geri dönüşe sahip anahtar kelimeler için rekabet çok fazla olduğundan Google AdWords’de reklam verenlerin reklamlarının amacına ulaşması ve başarılı olması için sistemin nasıl çalıştığını iyice kavramaları gerekmektedir. Yanlış veya alakasız anahtar kelime seçimi yetersiz geri dönüşe hatta dehşet verici beklenmedik sonuçlara sebep olabilir ve paranız tamamen boşa gidebilir.

Google AdWords çalışma sistemini anladıkça reklam ağından sağlayacağınız kazanç artacaktır. Reklam için hazırladığınız metnin anahtar kelimelerle tamamen alakalı olduğundan emin olun. Yapılan arama ile sizin reklamınız ne kadar alakalı ise alacağınız trafik o derecede çok olacaktır. Ayrıca Google arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirerek daha az bir reklam bütçesi karşılığında üst sıralara çıkarmaktadır, bu reklamların kalitesini ve sonuçlarla alakalı olmasını artırmak için uygulanan bir yöntemdir. Bu şekilde verdiğiniz teklife ek olarak performansınız da görünürlülüğünüzü etkilemektedir. Google’ın para kazanması tamamen sizin reklamlarınıza ne kadar tıklandığı ile ilgilidir bu sebeple iyi performans gösteren kaliteli ve alakalı reklamlar daha çok tıklanacağından bu özelliklerdeki reklamların görünürlülüğü de daha fazla olacaktır.

Arama motoru kullanıcıları, arama yaparken aradıkları ürün veya servisle ilgili reklamlar gördüklerinde reklama tıklama olasılıkları oldukça yüksektir.  Google kullanıcılarının zor yollarla, yanlış sonuçlara ulaşmasındansa doğru sonuca kolayca ulaşmasını istediğinden arama sonuçları ile yüksek oranda alakalı olan reklamları ödüllendirmektedir.
Kaynak:http://www.optimum7.com.tr/

Google Analytics


Google Analytics teknik anlamda reklamlarınızın yatırım getirisini ölçmenize ve ayrıca Flash, video ve sosyal ağ siteleriniz ile uygulamalarınızı izlemenize olanak sağlayan ücretsiz web site performans analiz servisidir.
Diğer bir genel tanımla da, bir web sitesinin tüm ziyaretçi istatistiklerini anlık olarak takip etmenizi sağlayan ayrıca geçmiş bilgileride arşivleyebilen gelişmiş raporlama ve analiz aracıdır.
Bir web siteniz var ve bununla ilgili ziyaretçi verilerine mi ulaşmak istiyorsunuz? O zaman Google Analytics tool tam da sizin aradığınız bir araç. Siteniz hangi sıklıkta ziyaret ediliyor, bu ziyaretçiler hangi linkler üzerinden size ulaşıyor, lokasyonları neresi, sitenizin hangi sayfası daha fazla tıklanıyor, sitenizde geçirilen süreler miktarları gibi bir çok sorunun cevabını Google Analytics sayesinde öğrenebilirsiniz.
Google Analytics, Google’daki bir çok tool gibi ücretsiz ve herkese açık bir servistir. Ancak kullanımı için başlangıç seviyesinde html bilmek işinizi kolaylaştırır. Bilmiyorsanız da bununla ilgili internet google-analytics-kurulumu-ve-temel-raporlamaüzerinden bir çok yardımcı makale bulabilirsiniz.
Burayı tıklayarak mevcut gmail hesabınız ile giriş yapabilir veya yeni bir gmail hesabı için kayıt başvurusu yapabilirisiniz.
Google Analytics’i kullanmak için temel anlamda bir kaç adıma ihitiyacınız var.
Google Analytics Kurulumu
Kayıt işlemini tamamladıktan sonra kurulum ayarlarının yapılması gerekir. Kurulum ayarlarında ilk adım, izleme kodunu sitenize yüklemektir. Her bir Google Analytics kullanıcısının, web sitesinin sayfalarına yerleştirmesi gereken kişisel bir analytics kodu vardır.
Analytics Kodunu Nasıl Alabilirim?
Analytics kodunuzu Google Analytics’e giriş yaptıktan sonra kolayca bulabilirsiniz. Bu kodu web sitenizin tüm sayfalarına eklemeniz gereklidir. Google Analytics web sitenizde olup bitenleri tam olarak algılayabilmesi ve eksiksiz istatistik sunabilmesi için analytics kodunun tüm sayfalara eksiksiz olarak yerleştirilmesi gereklidir. Eğer bu konuda teknik bilgiye sahip değilseniz sitenizin web master’ından destek almanız gereklidir.
İstatistik ve Raporlama
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra ‘Analytics Ayarları’ sayfasına yönlendirileceksiniz. Başvurunuzun onayının ardından raporlarınızın veri toplaması ve topladığı verileri görüntülemeye başlaması 24 saati bulabilir. Onayın ardından ananlytics aracı sayesinde web sitenizin trafiği ile ilgili raporlara ‘Raporları Görüntüle’ bağlantısından ulaşabilirsiniz. Sitenize ait tüm istatistikleri gerçek zamanlı ve geriye dönük olarak görüntüleyebilirsiniz.
Ana Ekran
Bu sayfada  kayıtlı tüm web site profillerinizi görüntüleyebilirsiniz. Hesabınıza birden fazla site ekleyebilir ve hepsinin takibini tek ekrandan yapabilirsiniz. Bir Google Analytics hesabı için her zaman en az bir profilinizin olması gerekir. İşlem yapacağınız profilinizi seçerek detaylı istatistiklere ulaşabilirsiniz. Analytics ana ekranı kullanışlı ve Türkçe’dir, bu sebeple bir çok fonksiyonunu rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Gerçek  Zamanlı Veri İzleme
Google Analytics’in en fonksiyonel özelliklerinden birisidir. Reel olarak sitenizde kaç ziyaretçi var, yönlendirme linkleri neler, sayfa da geçirdikleri süreler neler gibi bir çok metrikle anlık olarak istasitiklerinizi izleyebilirsiniz. Dilerseniz manuel olarakta geçmişe dönük tüm istatistiklere detaylıca göz atabilirsiniz.
 Web sitenizin istatistiklerini takip ederken 3 metrik kritik önem taşır.
Hemen Çıkma Oranı
Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların tek sayfalık ziyaretlerinin yüzdesidir. Birçok site için yüksek bir “Hemen Çıkma Oranı” olumsuz bir göstergedir, çünkü bu ziyaretçilerin siteye girip hızlı bir biçimde siteden ayrıldıklarını gösterir.
Sitede Geçirilen Ortalama Süre
Ziyaretçilerin inceledikleri sayfalarda geçirdiği ortalama süreyi göstermektedir. Yüksek bir rakam gözlemlediğinizde bu ziyaretçilerin sitenizde çok zaman geçirdiğini göstermektedir.
Yeni Ziyaret Yüzdesi (Uniqe)
Sitenizi daha önce hiç ziyaret etmemiş ama ilk defa sitenize giriş yaparak ziyaret eden kullanıcıların oranını gösterir.
Bu 3 önemli kriterin dışında siteniz için önemli diğer kriterleri belirleyip düzenli analiz yapmanız sitenizin sürekli güncel kalmasını sağlayacaktır.
Kaynak:http://sosyalmedya-tr.com/




0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Hostgator Coupon Code