21 Mayıs 2013 Salı

Profesyonel İş Ağları


Online ortamda profesyonel iş çevrenizle iletişimi artırmak, mevcut ilişkilerinizi güçlendirmek ve sürekli kılmak için sosyal iş ağını kullanırız.

Uzman olduğunuz konularda etkin şekilde görüşünüzü bildirebilir, makaleler yayınlayabilir, ihtiyaç olması durumunda beklemediğiniz bir anda ummadığınız yerlerden iş görüşmelerine çağrılabilir, işiniz için yeni proje ve iş olanakları yaratabilirsiniz. Sektörünüzle yada işinizle ilgili sorularınıza, profesyoneller tarafından kısa zamanda yanıt alabilir yada aynı şekilde sorulmuş sorulara yanıt verebilirsiniz.



Sosyal iş ağları mezun olduğunuz okulunuzdan, sektörünüzden ve Türkiye’den onbinlerce bağlantı ile tanışma, yeni iş ve proje geliştirme fırsatları yaratmak için ortam yaratıyor. Sadece iş odaklı bir sosyal paylaşım sitesi, iş arayan profesyonele, kişisel markasını güçlendirmek isteyenlere, işini geliştirmek isteyen patrona, kendi alanındaki önemli profesyonellerle iletişime geçmek isteyenlere ve personel arayan insan kaynakları uzmanlarına eşsiz bir imkan sağlar.

Krizlerde insanlar daha fazla güvendikleri kişisel bağlantılarıyla daha çok iletişime girerler ve bağlantılarını arttırırlar. Böylece krizden kaynaklanan durumlarını, içinde bulundukları sosyal ağlar aracılığıyla gerçek bir katma değere dönüştürürler.

Sosyal iş ağlarının faydalarını kısaca özetlemek gerekirse:
- Kendini özgürce ifade etme imkanı sağlaması,
- Etkileşimli ve her an ulaşabilecek bir yapıda olması olması,
- İş ağı sayesinde ile yeni bağlantılarla tbnışma, iş ağını genişletme,
- Kolay bulunabilme ve erişilebilirliği arttırması
olarak sıralayabilirim.

Mesleklerinde başarılı bağlantılara sahip olmak, mesleki açıdan büyük önem taşıyor. Ve bu başarılı bağlantılar, yeni fırsatlara ve yeni olanaklara çıkan kapıları açmaya yardımcı olur.

Günümüz dünyasında insan kaynakları uzmanları işe alım süreçlerinde çoktan sosyal ağları da dikkate almaya başladılar. Binlerce insan kaynakları uzmanı, danışmanlık şirketlerindeki danışmanlar, Google üzerinden araştırma yapıp, adayların kariyer profillerine ulaşabiliyor. Bir özgeçmişten fazlasını paylaşabileceğiniz bu ağlarda yer almak kariyeriniz için oldukça önemli. Google'da adınızı yazıp arattığınızda, sadece Facebook profilinize ulaşılıyorsa, profesyonel bir profiliniz, online kartvizitiniz yok demektir. Siz de, bu ağ sayesinde, profilinizi güncel tuttuğunuz, yaptığınız projeleri, çalıştığınız işleri, aldığınız eğitimleri güncellediğiniz takdirde, iş dünyasında daha görünür olacaksınız.

Kazanmak isteyenlerin yapması gereken bağlantılarından bir ağ oluşturmak ve bu ağı etkin bir şekilde kullanmaktır.
Kaynak:http://www.kref.net/

LinkedIn

LinkedIn her ne kadar ülkemizde geç fark edilmiş bir platform olsa da, zaman içinde belli amaçlar doğrultusunda herkesin ilgisini çekti. CV paylaşımı, kişinin kendini anlatma ve profesyonel çevresi ile bağ kurma isteği gibi birçok amaç için açılan bu hesapların aktifliği, her zaman bir soru işaretidir. Kullanım sebebini sorguladığımız birçok sosyal medya platformu varken, LinkedIn’de neden bulunmamız gerektiği sorusunun cevabı herkes için çok nettir – LinkedIn; geçmişimizi ve bugünümüzü, okul ve iş hayatımızı, kısacası kariyerimizi özetleyen bir alan… Elbette bu platformda da eksik noktalar var; fakat bu eksikliğin platformun içini dolduran biz kullanıcılardan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz.  Facebook ve Twitter başta olmak üzere birçok sekme açık iken, gün içinde LinkedIn’de kaç dakika geçirdiğimizi düşünmemiz yeterli olur. Mesela, şifrenizi hatırlıyor musunuz?

 LinkedIn bu büyümeyi, birçok platformun tersine özünü terk etmeden yakaladı. Duruşunun değişmemesi, kullanıcıların bu platforma daha çabuk alışması ve benimsemesine sebep oldu. Kullanıcıların ortak konularda profesyonel yaşantılarını tartışması bir yana, toplantıda tanıştıkları kişileri arkadaş olarak eklemeye başladılar. Bu bize kartvizit ilişkisinin bir adım ötesine geçildiğini ispatladı. Mesela, o toplantıdaki kişinin iş değiştirdiğine dair bildirim geldiğinde, ilişkinin kopmamasını hatta bu yeni iş kapsamında tekrar çalışma ihtimalinin gündeme gelmesini sağladı. Uzun vadeli düşünecek olursak, 10 yıl sonra sektördeki tüm isimleri tanıyıp onlarla bu platform üzerinden iş birliktelikleri de gerçekleştirmiş olacağız. Öbür taraftan, head hunter firmaları için kolaylık sağlayan bu platform, tüm firmalar için risk oluşturmaya başladı. Kimin nerede ve hangi projede çalıştığını görebildikleri için, sadece bir mesaj atıp doğru insanı görüşmeye çağırmaları mümkün oldu.

Hedef kitleye dair en belirgin özelliklerin profillerde açık bir data halinde görünüyor olması, bir firmanın ya da ürünün duyurusu söz konusu olduğunda doğru kişiye ulaşabilmeyi sağlıyor. Dolayısıyla reklam yapılacağında, hedeflediğiniz kitleye ulaşmak mümkün oluyor. Fakat, ulaşılan kitle ile ilişkinin devamı için, diğer mecraların da desteğine gerek olduğunu ve tek yönlü iletişimin yetmeyeceğini de unutmamak gerek.

LinkedIn şu anda hem iletişim hem reklam özelliklerini çok niş kullanıyor. Aslında bu tüketicinin körleşmesini engelliyor. Diğer platfomlardaki gibi aynı modeli, aynı kişiye, aynı metinle yüzlerce kez gösterip skora oynamıyor. Bunun en azından tüketici kitlesini daha mutlu ettiğini düşünüyoruz.


Kurumsal firmalar açısından zaten globalde efektif kullanılan bu alanın Türkiye’de de çok etkin bir şekilde kullanılabileceğini düşünüyoruz. En azından tüketici buna hazır. Platformun içerisinde sosyal mecralarda gerçekten aktif ve Linkedin’i bir değer olarak gören bir kitle mevcut. Bu kitle birbirini etkileme özelliğine de sahip. Bu noktada yapılacak iletişimin gücüne inanıyoruz. Ancak elbette eksik noktalar var.

LinkedIn’in en önemli özelliği olan hedeflemeyi bize daha kreatif araçlarla bize sunmasını bekliyoruz aslında. Bugüne kadar sayfa alanlarında çok da güçlü iletişim yapılamıyordu. Bu da markaları biraz isimsiz pazarlamaya itiyor; ancak bu kadar bütçe harcanan alanda hiçbir marka adının geri planda tutulmasını istemiyordu. LinkedIn’in yeni güncellemeleri bizi heyecanlandırdı açıkçası. Beğeni ve yorum alanlarının olması, güncellenebilmesi iletişimi biraz daha canlandıracaktır.
Kaynak:http://blog.wandadigital.com/

Viadeo

Viadeo bir olan Web 2.0 profesyonel sosyal ağ 2013 yılında dünya çapında 50 milyondan fazla üyesi ile,  ve 2009 yılında ayda bir milyondan fazla büyüyerek bir üye tabanı. üyeleri, gelen iş sahipleri, girişimciler ve yöneticiler dahil işletmelerin çeşitli. sitesi İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Portekizce, İspanyolca ve Rusça mevcuttur.
Viadeo tarafından Mayıs 2004'te kuruldu Dan Serfaty , mezunu Yönetimi HEC School Paris'te, ve Thierry Lunati, mezunu École centrale Paris .
Kasım 2006'dan Ağustos 2007 tarihleri ​​arasında, Viadeo yatırımcılar AGF Private Equity ve Ventech fon iki kez 5.000.000 € kaldırdı.  Aynı yıl, Viadeo Tianji.com, Çinli bir iş sosyal ağ edinimi açıkladı.
Altı ay satın alma Tianji sonra, Temmuz 2008'de Viadeo, İspanyol rakibi ICTnet satın aldı. 1995 yılında başlatılan, ICTnet 300.000 üyesi vardı ve Güney Amerika'da popüler. 
2009 yılı başında, Viadeo ApnaCircle, Hint profesyonel sosyal ağlar hizmetler satın aldı. , Satın alma sırasında 300.000 üyeleri ile, ApnaCircle Yogesh Bansal tarafından kurulan ve daha sonra katıldı Sabeer Bhatia , kurucularından Hotmail yönetim kurulu üyesi olarak,.
13 Ekim 2009 tarihinde, Viadeo Kanada iletişim yönetimi web sitesinin satın duyurdu unyk.com . O zaman, UNYK dünya çapında 16 milyon üyesi vardı ve sadece Viadeo ikinci yapılan LinkedIn toplam üyelik açısından. 
Şirket genel merkezi Paris'te , ve ofisleri ile, 400 küresel bir personel istihdam Londra , Madrid , Barcelona , Milan , Pekin , Yeni Delhi , Mexico City ve Montreal . Şirket yakın zamanda bir ofis açtı San Francisco .  2009 yılında, Viadeo 40 milyon dolar yıllık cirosu tahmini vardı  ve 2009 son çeyreğinden itibaren karlı. 
Viadeo bir iş odaklı online sosyal ağ platformudur.  Viadeo üyeler, iletişim halinde kullanmak ya da bir iş bulmak için birbirlerine yardım, ya da iş fırsatları oluşturmak için izin, iş ortakları bir listesini tutmak sağlar.  olarak Ocak 2013 Viadeo Fransız başlatma satın duyurdu Pealk KOBİ'ler hedef yenilikçi çözümler sunmak,. 

İşverenler için premium üyelik, reklam ve hizmetler: Viadeo 3 gelir kaynakları bağlıdır. Viadeo stratejisi bir dayanmaktadır glokal en profesyonel yerel iş yapmak varsayarak, yaklaşım. 4.5 milyon üyesi ile, Çin en temsil edilmektedir ülke.  Şubat 2010 tarihinden itibaren, Tianji olmayan Çin uzmanları Çin'de iletişim ve ağ sağlayan İngilizce olarak mevcuttur.  2009 yılında bir raporu üzerinde güçlü bir rekabet etkisi Fransa, Viadeo 1.8 milyon üyesi verdi Grandes Ecoles, Fransa'nın üst düzey okulların mezunları ağları. Aynı çalışmada Linkedin Anglo-Sakson. Çok iken Viadeo "çok Fransız-Fransız" olmak, ağlar arasında dil engelleri belirli bir miktar bulundu gibi Viadeo özellikle Avrupa odaklanan ve gelişmekte olan ülkelerde BRIC ülkeleri. 
Kaynak:vikipedi

Xing

Business Network olarak belirtilen, Türkçe söylemek gerekirse “İş Ağı” diyebileceğimiz bir web uygulamasıdır.
Xing ile ; stajyer – part & full time iş arayanları bulabilirsiniz.
Mesleki ilgi alanınıza göre gruplara üyelik teklifinde bulunabilirsiniz. Grup yöneticileri onaylarsa bu gruplara üye olursunuz.
Üye olduğunuz grupların grup bültenleri sayesinde mesleki duyurularından veya iş olanaklarından haberdar olabilirsiniz.
İş bağlantıları kurabilirsiniz.
İş ilanlarını inceleyebilirsiniz.
Etkinlik düzenleyebilir, mevcut etkinliklere katılabilir ve Xing üzerinden duyurabilirsiniz.
Bağlantılarınızın bağlantıları ile iş ortaklığı geliştirebileceğiniz kişileri keşfedebilirsiniz.
Şirketleri ve şirket profillerini inceleyebilirsiniz.
Bir çok uygulamayı profilinize ekleyebilirsiniz (slideshare vb.)
Xing Nasıl Okunur?

Yazılışı Xing olan iş ağının, okunuşu ise “Zing”tir. Yalnız sonda ki “g” harfini biraz uzatarak söyleyin. Zingg olarak yani.

Çince kökenli bu sözcüğün anlamı hakkında çeşitli rivayetler var. Kimilerine göre “Yapabilirim! Başarabilirim!” anlamını ve duygusunu taşıyan bir sözcük, kimine göre ise Amerika’da yaşayan Çin’li kardeşlerin “Crossing” demekte zorlandığı için bu kelimeyi böyle telaffuz edişinden doğan bir durum.
Kaynak:http://www.serhatdundar.com/

Coroflot

 Tasarım üzerine bir iş arıyorsanız CV’niz de şunları şunları yaptım/yapabilirim diye anlatmak oldukça zor olacaktır. Coroflot’a tasarımlarınızı yükleyin ve işvereninize linkinizi gönderin o incelesin yaptıklarınızı. Ayrıca çok fazla sayıda özgün çalışma da bulabilirsiniz bu sitede.

BeKnown

Facebook üzerinde profesyonel iş ağı
Dünyanın ilk online kariyer sitelerinden Monster, Facebook’ta global profesyonel ağ uygulaması ‘BeKnown’u duyurdu. Facebook’ta kullanıcıların profesyonel ağ kurması amacıyla geliştirilen ‘BeKnown’ ile kullanıcılar birçok kariyer fırsatına erişebilirken, şirketler aradıkları yeteneklere çok daha kolay ulaşacak.

Bu sistem sayesinde kullanıcılar farklı kaynaklardan arkadaşlarını ve profesyonel olarak iletişimde olduğu kişileri ağına dahil edecek ve kariyer fırsatlarını keşfedecekler. BeKnown uygulamasını tüm Facebook kullanıcıları, 19 farklı dilde bu adresten indirebilir: http://apps.facebook.com/beknown/welcome

Monster Worldwide Global CIO’su ve Ürün Bölümü Başkanı Darko Dejanovic, BeKnown sayesinde Facebook’ta, kullanıcıların kişisel bağlantıları ve iş bağlantıları ile bunların içeriklerini ayrı ayrı tutabileceğini söylüyor.


BeKnown ile Facebook kullanıcılarının elde edeceği faydalar şöyle sıralanıyor:

- Kullanıcılar, en sevdikleri sosyal ağ platformundan ayrılmadan kendilerine özel  profesyonel ağlar oluşturabilecekler.

- Diğer sosyal ağlardaki bağlantılarını kolayca BeKnown’a davet ederek, profesyonel ağlarını mevcut Facebook arkadaşlarının ötesine genişletebilecekler.

- Aileleri ve arkadaşları ile olan sosyal faaliyetlerini, profesyonel kontaklarla olan iş ile ilişkili faaliyetlerinden ayrı tutabilecekler.

- BeKnown üzerindeki profesyonel bağlantılarının hangi şirket veya iş fırsatı ile bağlantılı olduğunu görebilecekler.

- Profesyonel ağlarını Monster’ın iş arama araçları ile ilişkilendirebilecekler ve Monster profillerini uygulama içinden BeKnown’a aktarabilecekler.


BeKnown’un şirketlere sunduğu faydalar ise şunlar:

- BeKnown, Facebook üzerinde çok geniş bir global yetenek havuzu oluşturacak.

- İşe alıma odaklanmış görünürlük fırsatları yaratacak ve iş ilanlarının yüksek etkileşimli bir ortamda bulunmasını sağlayacak.

- BeKnown kullanıcıları şirket ve sosyal ağ faaliyetlerini takip ettiği için, şirketlere pasif iş arayanlarla da iletişime geçme fırsatlarını yaratacak.
Kaynak:http://www.yenimedyaduzeni.com/

Yenibiriş

Hani Facebook'ta İş Yoktu? insankaynaklari.com ile İş Bulmak Artık Çok Kolay!
Yenibiris.com'un yeni uygulaması insankaynaklari.com adaylara Facebook üzerinden profesyonel iş ağı oluşturarak en uygun işi en kısa sürede bulma fırsatı tanıyor!
insankaynaklari.com, zaten dahil olduğunuz Facebook’u iş hayatınızda da etkin bir şekilde kullanmanızı sağlayan bir uygulama. insankaynaklari.com ile profesyonel iş ağınız genişlerken, ağdaki tüm iş ilanlarına doğrudan ulaşabilir,  'Şimdi Başvur' tuşuyla istediğiniz ilana başvuru yapabilirsiniz. Ve dahası istediğiniz pozisyonların olduğu şirketlere arkadaş listenizden 1 ya da 2. derece bağlantınız varsa bulabilir, gerekli gördüğünüzde bu bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ücretsiz olan uygulamada Yenibiris.com ya da Linkedin özgeçmişlerinizi uygulamaya aktararak iş ilanlarını inceleyip başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik profil gizlilik ayarlarını kullanarak özgeçmiş bilgilerinizin ne kadarının gözükeceğine kendiniz karar verebilirsiniz. insankaynaklari.com sayesinde bağlantılarınız üzerinden profesyonel profillerinizi zenginleştirebilir, diğer sosyal ağlardaki bağlantılarınızı da davet edebilirsiniz.

0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Hostgator Coupon Code