6 Temmuz 2013 Cumartesi

Site Yapısının Geliştirilmesi ve İçerik Optimizasyonu-2

Arama motoru optimizasyonu (SEO)

(Not:Arama motoru optimizasyonunun temelleri (SEO 'ya Giriş) yazısının devamıdır.)

Sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın

Sitedeki gezinti bağlantıları, ziyaretçilerin aradıkları içeriği kolayca bulmalarına yardımcı olduğundan arama motorları için çok önemlidir.Bütün sitelerde, genellikle sitede en sık görüntülenen ve birçok ziyaretçi için gezinti başlangıç noktası olan anasayfa veya kök sayfası bulunur.‘Takip (Breadcrumb) bağlantıları’kullanarak kullanıcılarınıza kolaylık sağladığınızdan emin olun.
Bir site haritası web sitenizin yapısını gösteren basit bir sayfadır ve genellikle sitenizde bulunan sayfaları hiyerarşik olarak listeler. Ziyaretçiler sitenizdeki sayfaları bulmakta zorlandıklarında bu sayfayı kullanabilirler. Arama motorları da bu sayfayı ziyaret ederek sitenizdeki sayfaların iyi bir taramasını yapabilirler, ancak
site haritasının temel kullanıcı hedefi sitenizi ziyaret eden kişilerdir.Google Web Yöneticisi Araçları aracılığı ile Google’a gönderebileceğiniz XML site haritası dosyası, sitenizdeki sayfaların Google tarafından keşfedilmesini kolaylaştırır.Google, siteniz için site haritası dosyası oluştururken kullanabileceğiniz site haritası
oluşturma kodu (Sitemap Generator) adlı açık kaynak kodunu geliştirmeye yardımcı olmuştur
Gerektiğinde gezinti bağlantıları olan sayfalar ekleyin ve sitenizdeki iç bağlantı yapısında bunları düzenleyin.Site içi gezinme bağlantılarında odaklanacağınız nokta sadelik ve kullanım kolaylığı olmalıdır!

Yanlışlar:

  • Örneğin, sitenizdeki her sayfadan diğer sayfalara bağlantı oluşturmak gibi karmaşık gezinti bağlantıları hazırlamayın
  • Kullanılan içeriği aşırı şekilde parçalayıp bölümlere ayırmayın (örneğin, alt sayfalardaki bir içeriğe ulaşmak yirmi tıklama sürmesin)
Sayfadan sayfaya geçişler için metin kullanmanız, arama motorlarının sitenizi taramasını ve anlamasını kolaylaştırır. Özellikle Flash ve JavaScript desteklemeyen bazı aygıtlar kullanıyorlarsa, birçok kullanıcı bunu diğer seçeneklere tercih eder.

Yanlışlar:

  • Sadece açılan menüler, resimler veya animasyonlardan oluşan bir gezinti yapısı kullanmayın (arama motorlarının çoğu bu bağlantıları algılayabilir, ancak yine de kullanıcılar sitenizdeki bütün sayfalara normal metin bağlantılarla erişebilirse bu sitenizin erişilebilirliğini artırır.
Sitenize HTML site haritası sayfası ve XML Site Haritası dosyası ekleyin. Siteniz için XML Site Haritası dosyası oluşturmak, sitenizdeki sayfaların arama motorları tarafından keşfedilmesini kolaylaştırır.

Yanlışlar:

  • HTML site haritanızın güncellemesini yapmadığınız için geçerliliğini yitirmiş çalışmayan bağlantılara sahip olmayın.
  • Konulara göre gruplamadan ve düzenlemeden bütün sayfaları alt alta listelemeyin.
.Kullanışlı bir 404 sayfası hazırlayın. Bir 404 sayfası oluşturmak kullanıcı deneyimini artırır.

Yanlışlar:

  • 404 hatası veren sayfalarınızın arama motorları tarafından indekslenmesini engelleyin (sitenizde olmayan sayfalar istendiğinde web sunucunuzun 404 HTTP durum kodu sağlamak üzere konfigüre edildiğini kontrol edin)
  • Sadece “Bulunamadı”, “404” gibi basit hata mesajları verilmesi veya 404 hata sayfasının hiç olmaması
  • Sitenizin diğer bölümleriyle tasarım olarak farklı bir 404 sayfası tasarımı kullanmaktan kaçının.

Kaliteli içerik ve hizmetler sunun

Kullanıcılar kaliteli içeriği diğerlerinden ayırt ederler ve başka kullanıcıları da bu içeriğe yönlendirirler. Bu, bloglarda yayınlama, Sosyal medya hizmetleri, e-posta, forumlar ve diğer yöntemlerle gerçekleşebilir.
Sunduğunuz içeriği bulmak için kullanıcıların arayabileceği kelimeleri göz önünde bulundurun. Konu hakkında çok bilgili bir kişi ile konuya yeni olan bir kişi, aramalarında farklı terimler kullanabilir.
Arama seçeneklerindeki bu farklılıkları yakalamak ve buna göre içeriğinizin yazım dilini oluşturmak (anahtar kelimelerin uygun ölçüde karışımını kullanmak) olumlu sonuçlar sağlayacaktır. Google AdWords, yeni anahtar kelime değişimlerini ve her bir anahtar kelimenin tahmini arama yoğunluğunu gösteren, kullanışlı bir Anahtar Kelime Aracı sağlamaktadır.Google AdWords Anahtar Kelime Aracı Keyword Tool sitenizle ilgili anahtar
kelimeleri bulabilir ve bu kelimelerin aranma hacmini gösterebilir.
Websayfasının sunduğu hizmetten bağımsız olarak içerik ve servis kalitesini iyileştirmek öncelikli olmalıdır!
Kolay okunabilir metinler yazın.

Sakının:

  • yazım ve imla hataları olan baştan savma metinler
  •  imaj dosyalarına metinsel içerik oluşturmak adına metin yerleştirmek (kullanıcılar metni kopyalayıp yapıştırmak isteyebilir ve arama motorları bunu okuyamaz)
Konu başlıklarına göre bir düzen sağlayın. Bir konunun nerede başladığını, nerede bittiğini belirgin olarak kullanıcılara yansıtacak şekilde içeriğinizi düzenlemek her zaman yararlıdır. İçeriğinizi mantıksal bölümler ve parçalar halinde sunmak, kullanıcıların istediklerini kolayca bulmalarını sağlar.

Yanlışlar:

  • Farklı konularda olan büyük bir metni bütün olarak tek sayfaya paragraf, alt başlık ve sayfa düzeni olmadan eklemeyin.
Yeni ve özgün içerik oluşturun.

Yanlışlar:

  • Var olan içeriği kullanıcılara çok az ek değer sağlayacak şekilde tekrarlamaktan kaçının 
  • Site genelinde tekrarlanan ve birbirinin kopyası olan içeriği kullanmaktan kaçının (Yinelenen içerik hakkında daha fazla bilgi)
Arama motorları için değil, kendi kullanıcılarınız için içerik oluşturun.

Yanlışlar:

  • Arama motorlarını hedefleyen ama kullanıcılarınıza saçma gelecek veya onları kızdıracak çok sayıda gereksiz anahtar kelimeleri eklemekten kaçının 
  • Kullanıcılar için anlamı olmayan metin blokları eklemeyin 
  • Kullanıcıların göremediği, ancak arama motorlarına görüntülenen gizli metin eklemeyin

Daha iyi bağlantılı metin ekleyin

Uygun bir bağlantılı metin seçimi, bağlantıdaki içerik hakkında bilgi vermeyi kolaylaştırır.Bağlantılı metin, kullanıcıların tıklayıp içeriğe yönlendirileceği metinlerdir ve şu şekilde kullanılır: <a href=“...”></a>. Bu metin kullanıcılara ve Google’a, tıklandığında gidilecek olan sayfadaki içerik hakkında açıklayıcı bilgi sağlıyor. Sayfalarınızdaki bağlantılar, sitenizdeki diğer sayfalara giden site içi bağlantılar veya diğer sitelerdeki içeriğe giden site dışı bağlantılar olabilir. Her iki durumda da, bağlantı metniniz ne kadar iyi olursa, kullanıcılar sitenizde o kadar kolay gezinebilir ve Google’ın da gidilen sayfanın ne hakkında olduğunu anlaması kolaylaşır.
Uygun bağlantılı metin kullanımı ile kullanıcılar ve arama motorları bağlantılanmış bir sitenin ne içerdiğini kolaylıkla anlarlar.
Hem kullanıcılar hem de arama motorları anlaşılması kolay olan bağlantılı metinleri severler!
Açıklayıcı metin seçin.

Yanlışlar:

  • “sayfa”, “makale” veya “buraya tıklayın” gibi çok genel bağlantılı metin kullanmaktan kaçının 
  • Konu ile ilgisi olmayan veya gidilecek sayfadaki içerikle uyuşmayan bağlantılı metin kullanımından kaçının 
  • Genellikle sayfa URL’sini bağlantılı metin olarak kullanmayın (Yine de bazı durumlarda mantıklı kullanım olabilir, örneğin yeni bir web sitesi adresinin reklamını yapmak için)
Hedefe uygun metin yazın.

Yanlışlar:

  • Uzun cümle veya kısa paragraf şeklinde uzun bağlantılı metin yazmaktan kaçının
Site içi bağlantılar için de bağlantılı metinleri hesaba katın.

Görsel kullanımını optimize edin

Görsellerle ilgili olan bilgiler “alt” değeri kullanılarak kullanıcılara sunulabilir,yazılan yazı görsel hakkında bilgi sağlar.Diğer bir neden ise, resmi bağlantı olarak kullanıyorsanız, “alt” için yazılan yazı aynı zamanda bağlantılı metin yerine kullanılacaktır. Ancak, sitenizin gezinti menüsünde çok fazla görsel kullanmanızı önermiyoruz. Metin bağlantıları da aynı işlevi yerine getirecektir. Son olarak görsel dosya adları ve “alt” metin kullanımı, Google Görsel Arama gibi görsel arama uygulamaları için de kolaylık sağlar.
Kısa ancak anlaşılır dosya adları ve “alt” metni kullanın.

Yanlışlar:

  • “resim1.jpg”, “pic.gif”, “1.jpg” gibi genel dosya adlarını mümkünse kullanmayın (Binlerce görsel içeren bazı siteler bu dosyaları adlandırma işlemini otomatikleştirmek için metodlar geliştirmeyi göz önünde bulundurabilir) 
  • Çok uzun dosya adları kullanmayın 
  • “alt” metni için birçok anahtar kelime veya bütün cümleyi kopyalayıp eklemeyin
Resimleri bağlantı olarak kullandığınızda “alt” metni ekleyin
Eğer bağlantı için resim kullanmaya karar verirseniz, “alt” metni eklemek bağlantı verdiğiniz sayfanın içeriğini anlaması için Google’a yardımcı olur. Bunu bağlantı metni yazıyormuş gibi düşünebilirsiniz.

Yanlışlar:

  •  Spam olarak algılanabilecek çok uzun “alt” metni kullanmayın 
  • Site gezinti menüsü için sadece resim kullanmayın
Görseller için site haritası oluşturun. Görseller için oluşturulmuş bir site haritası Googlebot’un görselleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olur. Bu dosyanın yapısı web sayfanızın XML site haritasına benzemektedir.

Uygun başlık biçimlendirmesi etiketleri seçin

Önemini vurgulamak istediğiniz metinler için başlık biçimlendirmesi etiketlerini kullanınız.Başlık biçimlendirmesi etiketi (HTML kaynakta kullanılan başlık <head> HTML etiketi veya HTTP başlıklarla karıştırmayın) sayfanızdaki yapıyı kullanıcılarınıza sunmak için kullanılır. Başlık biçimlendirmesi için en büyüğü <h1> ve en küçüğü <h6> olmak üzere altı boyut bulunmaktadır.(Haber makalesi bulunan sayfada, <h1> başlık biçimlendirmesi etiketine site adımızı ve <h2> başlık biçimlendirmesi etiketine de makale başlığını
yerleştirebiliriz.)Farklı başlık boyutları, içeriğinizin hiyerarşik yapısını oluşturarak dokümanınızın kolay okunabilmesini sağlar.
Başlık biçimlendirmesi etiketleri kullanıcıların dikkatini çekmeye yarayan önemli HTML ögeleridir,
bu nedenle kullanımları sırasında dikkatli olun!
Dokümanda ana hatları hazırladığınızı düşünün. Büyük bir doküman için ana hatları hazırlamaya benzer şekilde, sayfadaki ana başlıkların ve alt başlıkların neler olacağını ve hangi başlık biçimlendirmesi etiketlerini nerelerde kullanacağınızı belirleyin.

Yanlışlar:


  • Sayfa yapısını tanımlamaya yardımcı olmayacak başlık biçimlendirmesi etiketi kullanmayın 
  • <em> ve <strong> gibi diğer etiketleri kullanabileceğiniz durumlarda başlık biçimlendirmesi etiketi kullanmayın.
  •  Düzensiz olarak bir başlık etiketinden diğerine geçiş yapmayın

Sözlük:

404 (“sayfa bulunamadı” hatası): Bir HTTP durum kodu . Bu, tarayıcının istediği sayfayı, sunucunun bulamadığı anlamına gelir.
XML Site Haritası: Belirli bir web sitesindeki sayfaların listesi. Bu listeyi oluşturup göndererek, bir web sitesindeki tüm sayfaları Google’ın normal tarama işlemiyle saptamamış olabileceği URL’ler dahil olmak üzere Google’a bildirebilirsiniz.
Flash: Adobe Systems Incorporated tarafından geliştirilmiş web teknolojisi veya yazılım. Ses, video ve animasyonu bir araya getiren web içeriği oluşturabilir.
JavaScript: Bir tür programlama dili. Birçok web hizmetinde kullanılan bu dil, web sayfalarına dinamik özellikler katabilir.
Açılır menü:  Menüden içerik seçilebilen bir sistem. Kullanıcı menüyü tıkladığı zaman, açılan bir listede seçenekler görüntülenir.
Erişilebilirlik: Kullanıcıların ve arama motorlarının içeriğe erişip kavrayabilmesi.
Kullanıcı deneyimi: Kullanıcının ürün, hizmet vb. kullanımıyla edindiği deneyim. Kullanıcı deneyimindeki vurgu kullanıcının tam olarak aradığı deneyimin sağlanmasındadır: “keyif alma”, “rahatlık”, “kolaylık” vb.
HTTP durum kodu: Bilgisayarlar arasında bilgi alışverişi yapılırken sunucudan gelen yanıtların anlamlarını açıklayan bir kod. Bu kod, üç sayısal basamak halinde atanır ve kullanılan sayıya göre farklı anlam taşır.
Sosyal medya hizmeti: Tanıdık kullanıcılar arasında bağlantılar kurulmasını teşvik edip düzenleyen, topluluk türü bir web hizmeti.
Google AdWords:Arama sonuçları sayfalarına ve diğer içeriğe alakalı reklamlar koyan bir reklam hizmeti. Bir kullanıcı Google’da anahtar kelimelerle arama yaptığı zaman, arama sonuçları sayfalarında, organik arama sonuçlarının yanı sıra, sağda, üstte ve/ veya altta bu anahtar kelimelerle alakalı AdWords reklamları görüntülenir.
Ekran okuyucu: Ekrandaki bilgileri sesli olarak okuyan veya Braille ekranına çıkaran yazılım.
HTTP üstbilgileri: HTTP’de (Köprü Metni Aktarım Protokolü), asıl verilerden önce gönderilen, farklı
türlerde veriler.
<em>: Vurgulamayı belirten bir HTML etiketi. Standarda göre, vurguyu italik harf kullanımıyla gösterir.
<strong>: Güçlü vurguyu belirten bir HTML etiketi. Standarda göre, vurguyu kalın harf kullanımıyla gösterir.


0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Hostgator Coupon Code