8 Mayıs 2013 Çarşamba

Kitle İletişimi




Kitle iletişimi uzmanlaşmış grupların geniş, heterojen ve farklılaşmış izleyicilere sembolik içerik yaymak üzere teknolojik aygıtları (basın, radyo, film vs.) hizmete soktuğu kurum ve tekniklerden meydana gelir (Janowitz)











Kitle iletişiminde «gönderen», daima örgütlenmiş bir grubun parçası, çoğu kez de iletişimden başka işlevleri olan bir kurumun üyesidir.


«Alıcı» daima bireydir, ancak gönderen örgüt tarafından bazı genel özellikleri olan bir grup veya kolektiflik olarak çoğu kez görülebilir.
Kitle iletişiminde kanal, sosyal ilişki, ifade aracı veya duyu organlarından meydana gelmez, büyük ölçekli teknolojiye dayanan dağıtım aygıt ve sistemlerini içerir.

Bu sistemlerin sosyal bir bileşkeni halen vardır, çünkü yasa, gelenek ve beklentiye dayanırlar.
Kitle iletişiminde gönderi eşsiz ve geçici bir olgu değildir. Gönderiler çoğu kez oldukça karmaşık, kitlesel olarak üretilen, sonsuza dek tekrarlanabilir sembolik bir yapıya sahiptirler.
İletişimin tümü açık ve kamusaldır
Gönderi kaynaklarına sınırlı ve kontrollü ulaşım
Gönderen ve alıcı arasındaki ilişkinin kişisel olmaması
Aralarındaki ilişkinin dengesizliği
Gönderen ve alıcı arasına kurumsal düzenlemelerin girmesi






0 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Hostgator Coupon Code