Googlebot |
Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca SEO (Search Engine Optimisation) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.
Googlebot, Google tarafından kullanılan bir arama bot'udur. Bu bot web'deki dökümanları toplar ve Google Arama Motoru için aranabilir bir içerik listesi ( index ) yaratır
Arama motoru optimizasyonu sadece organik arama sonuuçlarını etkiler. Google AdWords gibi ücretli ve ya "sponsorla sağlanan"sonuçlar üzerinde etkisi yoktur.
1.Başlık (Title) Etiketi Oluşturma
Sayfa başlıklarını başlık etiketleri kullanarak gösterin.Özgün ve doğru başlık etiketleri oluşturun.Çünkü başlık etiketi hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfanın konusunun ne olduğunu belirtir.
Bir HTML dökümanında<title> yani başlık etiketi <head> etiketi içinde bulunmalıdır.İdeal olan sitenizdeki her sayfa için ayrı bir başlık oluşturmaktır.
Google da herhangi bir arama yaptığımızda:
Google da herhangi bir arama yaptığımızda:
Başlık etiketi içeriği genellikle arama sonucundaki ilk satırda görüntülenir.(mavi yazıyla) Kullanıcıya aradığı terimle bulduğu sayfanın ne kadar ilgili olduğunu göstermeye yardımcı olur.Dikkat edilirse arattığımız kelimeler koyu renkte yazılmıştır.
2. Tanım (“description”) Meta Etiketi Oluşturma
Bir sayfanın tanım (“description”) meta etiketi, Google ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair özet bilgi sağlar.Sayfa başlığı birkaç kelime veya deyimden oluşurken sayfanın tanım meta etiketi bir veya iki cümleden veya kısa paragraftan oluşabilir.Başlık etiketinde olduğu gibi, tanım meta etiketi de HTML dokümanınızın <head> etiketi içinde yer almalıdır.Sayfa içeriği ile ilgisi olmayan tanım meta etiketi yazmayın “Bu bir web sayfasıdır” veya “ Ayakkabı hakkında sayfa” gibi genel tanımlar yazmayın Tanımı sadece anahtar kelimelerle doldurmayın Bütün sayfa içeriğini kopyalayıp tanım meta etiketine yapıştırmayın.Sitenizdeki sayfaların hepsinde ya da çoğunluğunda aynı tanım meta etiketini kullanmayın.
Aşağıdaki örnek aramada görüldüğü üzere en alt kısımda siyah yazıyla olan snippet kısmı tanım meta etiketidir.
3.URL’lerinizin yapısını geliştirme
Web sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, hem sitenizin daha düzenli hale getirilmesine hem de dokümanlarınızın arama motorları tarafından daha iyi taranmasına yardımcı olur.Bir dokümanın URL’si Google’daki arama sonuçlarının bir parçası olarak dokümanın başlığı ve snippet bölümü arasında görüntülenir. Başlık ve özet bilgi bölümünde olduğu gibi, arama sonucundaki URL’de bulunan kelimelerden aranan kelime ile eşleşenler koyu renkle vurgulanır.Gereksiz parametreler ve ID değerleri bulunan uzun URLler oluşturmayın“sayfa1.html” gibi genel sayfa adları seçmeyin. Sayfa adında “spor-ayakkabı-spor-ayakkabı-sporayakkabı.htm” gibi anahtar kelimeleri tekrar tekrar kullanmayın.Kullanıcılarınız ve arama motorları için anlaşılması kolay bir URL seçiniz!
Aşağıdaki örnek aramamızdaki yeşil yazıyla gösterilen kısım sayfanın URL kısmıdır.
Arama motoru: Anahtar kelimeler veya belirtilen diğer terimlerle İnternet’teki mevcut verileri arayan bir bilgisayar işlevi veya bu işlevin bulunduğu bir programdır.
<head> etiketi: HTML belgesindeki üstbilgiyi gösteren bir öğe. Bu öğenin içeriği tarayıcıda görüntülenmez.
HTML (HyperText Markup Language): Köprü Metni Biçimlendirme Dili’nin kısaltması. Bu dil, web sayfası belgelerinitanımlamada kullanılır. Belge metni, köprü metinleri ve gömülü görseller dahil, web sayfalarının temel öğelerini belirtir.
Arama sorgusu: Arama motorlarında arama yaparken kullanıcının girdiği bir veya birden fazla terim.
Snippet:Bir arama motorunun arama sonuçlarındaki sayfalarda ilgili web sayfasının başlığı altında görüntülenen metin. Web sayfasının özeti ve/veya arama kelimeleriyle eşleşen sayfa kısımları görüntülenir.
Alan adı:İnternet’te bir bilgisayarın veya ağın konumunu gösteren adres. Bu adlar, yinelenmeyi önlemek için kontrol altındadır.
Tarama:Web sitelerinin, dizine eklenmek üzere, arama motoru yazılımıyla (botlar) araştırılması.
Alt alan adı: Normal bir alan adından daha dar bir kategoriyi tanımlamak için kullanılan bir tür alan adı
Kök dizin:Bir site ağaç yapısının en üstündeki dizin. Bazen kök olarak adlandırılır.
AdWords:Google Adwords Google arama motoru, arama ortakları ve içerik ağında reklam verebilmemizi sağlayan reklam sistemidir.
Description: Kelime anlamıyla “Açıklama metni” dir. Açıklama metni, title(başlık) nin altında olan 160 ~ 140 karakterlik açıklama yazısıdır. Description yazdığınız yazıyı ve içeriği özetleyen metin anlamında kullanılır.
SEO:İngilizce olarak Search Engin Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin baş harflerinden oluşur. Arama motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar. SEO’nun temel amacı açılımı itibariyle arama motoru optimizasyonu yani arama motorlarında üst sıralarda listelenmektedir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır. Seo, sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.
Meta Tag: Meta tag’lar HTML kodunuzun HEAD bölümüne yerleştirilmiş bilgi etiketleridir. Arama motorlarına site ve içeriği hakkında bilgi sunar.
Kaynak:Vikipedi,Google Arama Motoru Optimizasyon Başlangıç Rehberi
1 yorum:
Yerli arama motoru wildeks hizmete başladı.
Yorum Gönder